Internationalt medie: Kombination af kreativitet og analytisk tilgang bag international succes

Minimum Headstart Fashion

Under forårets HSF PRESSEVENT 2016 besøgte modemedier Midtjylland for at opleve både upcoming designere og etablerede modevirksomheder. For Minimum resulterede det i et stort interview i internationalt medie.

Blandt de deltagende modemedier var det tyske Sportswear International, som årligt udgiver seks magasiner. I den seneste udgave findes et stort interview med Peder Tang, medstifter og kreativ direktør for den Aarhus-baserede modevirksomhed Minimium.

Interviewet indledes med en introduktion til Aarhus som værende en essentiel bestanddel af dansk mode, idet den jyske hovedstad og det omkringliggende område bl.a. ligger grund til de internationale modesuccesser Hummel, Bestseller og førnævnte Minimum.

Minimum ligger på havnen i Aarhus og afsætter tøj til 1.500 forhandlere primært i Centraleuropa. Om den vigtige eksport fortæller den kreative direktør til Sportswear Illustrated:

“Export is crucial because we have such a small home market! So we need to go out and see the world and listen to its demands very closely.”

Når en krøllet hjerne og en analytiker mødes

I interviewet fortæller Tang desuden om kombination mellem hans kreative mindset og administrerende direktør Jakob Fiskers analytiske tilgang til forretningen og den enorme succes, der kom i kølvandet på makkerskabet.

Læs hele interviewet i den digitale version af Sportswear International her.