Bæredygtig forretningsmodel i modeverdenen

screen-shot-2016-09-30-at-09-29-21

HEADSTART FASHION og Lifestyle & Design Cluster satte i går fokus på mode og bæredygtighed med besøg af to oplægsholdere fra virksomheden KALOBIOTIK.

Den nystartede virksomhed KALOBIOTIK forener mode og deleøkonomi i et cirkulært abonnement på high end fashion. Idéen til virksomheden kommer af frustrationen over overfyldte klædeskabe og drømmen om en fashionabel garderobe, der hele tiden fornyer sig. Samtidig er det tanken om at kunne få mere af det hele for mindre.

Omkring halvdelen af europæerne er klar til at dele andres eller egne aktiver og gør det gerne online, viser en rapport fra FDIH. Med udgangspunkt i den deleøkonomiske bølge bygger Kalobiotik deres forretningsmodel på timeshare i en tid, hvor både hverdagen og moden er en flygtig størrelse.

Konceptet fungerer sådan, at man på månedsbasis modtager tre personligt udvalgte styles leveret lige til døren. Når måneden er omme afhenter og renser Kalobiotik dine styles, så de er klar til næste sending. På den måde er konceptet både bæredygtigt og conveinient. Konceptet er det første af sin slags i Danmark, der forbinder deleøkonomi med mode.

Kalobiotik udlejer høj profil brands som Filippa K, Dorothee Schumacher, Day Birger et Mikkelsen, Vanessa Bruno & Pieszak på www.kalobiotik.dk