BLOG: Et skridt nærmere de fjerne markeder

Created4Kids kunne igen melde fuldt hus, da de for anden gang inviterede til informationsmøde for danske børnevirksomheder den 27. august i Horsens. Her blev det nyskabende fælles retail- og oplevelseskoncept på fjerne markeder som Kina, Japan og USA igen foldet ud for offentligheden.

”Der er sket meget med projektet siden sidst, og vi kan nu stolt præsentere en plan for Created4Kids der gnaver dybere ind til benet. Den beskriver, hvad projektet kan tilbyde virksomhederne og hvordan vi står stærkere, når vi står sammen ” fortæller Created4Kids.

FOTO: Created4Kids

FOTO: Created4Kids

blog2

FOTO: Created4Kids

 

 

 

 

 

 

Foruden et oplæg af holdet bag Created4Kids, bød dagens arrangement på spændende foredrag af udefrakommende eksperter. Deres input skal ses som et led i processen med at indsamle mest mulig viden til at kvalificere projektet sideløbende med en dybdegående research af markederne. Mødet gav virksomhederne et indtryk af, hvilke barrierer der skal overvindes på fjernmarkederne, og hvordan Created4Kids sikrer de bedste forudsætninger for at imødekomme de barrierer.

Lasse Simonsen fra tekstilvirksomheden Novotex/Green Cotton delte ud af sine virksomheders og hans personlige erfaringer med det japanske marked. Distancen, sproget og kulturforskellen var nogle af de faktorer som udgjorde de største udfordringer på hans vej ind på markedet. Hans bedste råd stod klart – ”Med ærlighed kommer man længst, også når det gælder om at drive forretning i Japan.”

FOTO: Created4Kids

FOTO: Created4Kids

FOTO: Created4Kids

FOTO: Created4Kids

 

 

 

 

 

 

Planerne om Kina som første destination for Created4Kids spirer stadig, og det er et marked som Kim Chan fra specialvirksomheden “BARCA” i Kina kender indgående. Han fortalte hvordan kineserne beundrer den danske livsstil og er fascinerede af danskernes måde at opdrage børn på gennem leg. Det er noget, der går godt i spænd med Created4Kids’ mission om at skabe et retail koncept med danskdesignede børneprodukter, der giver kunderne en unikke købsoplevelse og samtidig forener læring og leg.

Selv om Kina, Japan og USA er fjerne markeder, så var dagens informationsmøde med at til bringe Created4Kids og de mange interesserede virksomheder endnu et skridt nærmere målet om at udvikle en fælles platform for danske børnebrands.

FOTO: Created4Kids

FOTO: Created4Kids

FOTO: Created4Kids

FOTO: Created4Kids