BLOG: En rejsekuffert fuld af Lego

PHOTO: RE:MIX NorthSide

PHOTO: RE:MIX NorthSide

I RE:MIX NORTHSIDE-partnerskabet er vi i fuld gang med at udvikle vores koncert-apps som forhåbentlig bliver de første i en længere række af apps, der kan give forbrugerne en ny musikoplevelse. Fordi vi arbejder med et koncept som er forholdsvis uprøvet i app-junglen, har vi været meget bevidste om, at søge viden gennem fokusgrupper, vores omgangskreds og blandt andre frontløbere på området. Til at runde vores søgen efter viden og indsigter af, fik vi besøg af Paul Tyler, som hjalp os med at udforske og udfordre vores antagelser omkring hvad vores koncept og dermed app skal kunne.

 

Bevæbnet med en rejsekuffert fuld af Lego ankom Paul Tyler til Aarhus, hvor vi havde 4 timer i hinandens selskab. Det viste sig, at blive en meget målgruppeorienteret workshop, hvor vi snakkede meget om de enkelte målgruppers motivation i forhold til bandet og et eventuelt køb af app’en. Specielt ideen med at give brugeren kontrol over det visuelle forløb i koncerten blev diskuteret meget:

“… you are faced with a seemingly inherent contradiction – deliver a quality product to the user and then encourage them to change it. You want to provide the user the ability to view a concert from multiple angles whilst at the same time, break the lean back experience of simply watching the concert as the craftsman intended. But what would happen if you didn’t have to break that linear, lean back experience, but simply added ‘layers’ to it? Could there be a way to experience the craftsman’s video stream on one platform, whilst exploring other viewpoints on others.”

 

PHOTO: RE:MIX NorthSide

PHOTO: RE:MIX NorthSide

Efter en lærerig workshop og en sommerferie er vi nu i fuld gang med at udvikle vores første to apps, som får premiere til efteråret.

Vi har ingen forventninger om, at vi laver en app, der kommer til at ramme fuldstændig plet fra starten af. Vi har bevæget os ud på ukendt hav, hvor få apps har bevæget sig før og ingen er vendt helskindet hjem. Vi har dog gjort vores bedste for at prøve på forhånd at finde ud af hvilke features og parametre vores målgrupper kan forventes at efterspørge og ønske i morgendagens koncert-, musik- og festival-app. Til efteråret skal vores app søsættes og målet er både at give brugerne en ny og unik oplevelse Kashmir og Nephew, men også at opdage nye farvand, som vi efterfølgende kan udforske med nye iterationer af vores koncept og produkt.

På vegne af RE:MIX NORTHSIDE,

Thor Hampus Bank